Aanhaalmoment wielbouten tabel Mercedes-Benz

Hier vindt u een tabel met de aanbevolen aanhaalmomenten van de wielmoeren voor verschillende Mercedes-Benz modellen. Deze waarden zijn algemene richtlijnen; raadpleeg altijd de gebruikershandleiding van uw voertuig voor de meest nauwkeurige informatie.

Mercedes-Benz model Jaar bereik Torsie wielmoeren (ft-lbs) Torsie wielmoeren (Nm)
A-Klasse (W176) 2013-2018 96 130
A-Klasse (W177) 2019-2024 96 130
B-Klasse (W246) 2012-2018 96 130
B-Klasse (W247) 2019-2024 96 130
C-Klasse (W204) 2007-2014 96 130
C-Klasse (W205) 2015-2021 96 130
C-Klasse (W206) 2022-2024 96 130
E-Klasse (W211) 2003-2009 96 130
E-Klasse (W212) 2010-2016 96 130
E-Klasse (W213) 2017-2024 96 130
S-Klasse (W221) 2007-2013 96 130
S-Klasse (W222) 2014-2020 96 130
S-Klasse (W223) 2021-2024 96 130
CLA-Klasse (C117) 2014-2019 96 130
CLA-Klasse (C118) 2020-2024 96 130
CLS-Klasse (W218) 2012-2018 96 130
CLS-Klasse (W257) 2019-2024 96 130
GLA-Klasse (X156) 2014-2020 96 130
GLA-Klasse (H247) 2021-2024 96 130
GLC-Klasse (X253) 2016-2024 96 130
GLE-Klasse (W166) 2016-2019 111 150
GLE-Klasse (W167) 2020-2024 111 150
GLS-Klasse (X166) 2017-2019 111 150
GLS-Klasse (X167) 2020-2024 111 150
G-Klasse (W463) 1990-2024 96 130
SL-Klasse (R231) 2013-2020 96 130
SLC-Klasse (R172) 2017-2020 96 130
Sprinter (W906) 2006-2018 133 180
Sprinter (W907) 2019-2024 133 180

Tips voor het aandraaien van wielmoeren

  1. Gebruik een momentsleutel:Gebruik altijd een gekalibreerde momentsleutel om nauwkeurigheid te garanderen.
  2. Aanhaalvolgorde:Volg een ster- of kriskraspatroon bij het aandraaien van de moeren om een gelijkmatige drukverdeling te garanderen.
  3. Na het rijden opnieuw aandraaien: Het is een goede gewoonte om de wielmoeren opnieuw te controleren en aan te draaien nadat je 50-100 mijl hebt gereden, vooral als je nieuwe wielen of onlangs gemonteerde banden hebt.

Raadpleeg altijd de gebruikershandleiding van uw specifieke Mercedes-Benz model of een professionele monteur voor de meest nauwkeurige informatie.

Mechanic Mike
Latest posts by Mechanic Mike (see all)

Leave a Comment